Elérhetőségek

Cassatechnika Kft.

9600 Sárvár,
Hunyadi utca 18. F. ép.
Telefon: 36304004414
E-mail küldése

2017. február 14., 09:30Fontos!!! Micra pénztárgép frissítés

Micra online pénztárgépet használok figyelem!!!! FONTOS!!!!

frissítés mindig zárás után indul (a szükséges file-okat nap közben tölti le folyamatosan a pénztárgépés ha márminden rendelkezésre állcsak akkor indítható el) a következő üzenettel:
„Új firmware letöltve, újraindítás szükséges”

A kijelzőn megjelenő utasítások szerint (magyarul újraindítással kezdve) frissülni fog a pénztárgép firmware-e kb. 3-4 perc alatt. Fontos, hogy csak és kizárólag azt kell csinálni, amire a pénztárgép kijelzőjén keresztül a szoftver utasítást ad!

Milyen hibák fordulhatnak elő (mármint kezelői hibán kívül:))

Micra Jota M esetén:
- Nem mindig frissül a pénztárgép elsőre (pénztárgép lefrissül Micra Jota M: MH0A.05-re, az AEE nem frissül). Ilyenkor a napnyitás nem működik ("Várakozás AEE-re...") viszont listázni, például AEE státusz listát nyomtani lehet.
Mit tehet? Értesítse a szervízét, hogy a fenti hibajelenség állt elő, ő tud intézkedni az újabb frissítés lekéréséről, így az újbóli folyamat során az AEE is lefrissül, és előáll a "kívánt" állapot.

Kérjük ilyen esetben emailben a pénztárgép AP számát / a gép hátulján található matrica ami így kezdődik  A008............/ illetve a pénztárgép adóügyi ellenőrző egység számát / a nyomtatófedelet felnyitva a pénztárgépszalag tekercs mögött lévő matricáról a aee S/n száma/ küldjék el, hogy ismételt frissítést kérhessünk a pénztárgépre. Sajnos ilyen esetben sem a kezelő sem a szerviz nem tudja befolyásolni a gép visszaállítását kizárólag csak a Nav az ismételt frissítéssel. Ebben az esetben csak és kizárólag kézi nyugtaadásra van lehetőség amig el nem hárul a hiba.

-  Sikeres frissítés vagy AEE újraindítás után az AEE hosszan indul (kb. 15 perc - kijelzőn: "AEE indítás folyamatban"). A végén AEE-akkumulátor hibát mutathat a kijelző és a piros AEE hibajelző LED villog. Ekkor ki- és bekapcsolás után elindul a pénztárgép, de továbbra is pirosan villog az AEE hibajelző LED. Ezt az AEE akkumulátor hibás töltésjelzése okozza. A LED hibajelzésétől eltekintve, a pénztárgép tökéletesen működik, menti a logokat, az AEE küldi az adatot a NAV szerverére és a pénztárgép használható.

Mit tehet? Amennyiben a hosszú indítás közben (kijelzőn: "AEE indítás folyamatban") ki- és bekapcsolják a pénztárgépet, akkor az azonnal elindul és piros LED hibajelzése sem lesz tapasztalható. Viszont várható, hogy egy-két nap vagy egy hét eltelte után elkezd magától hibát jelezni az AEE (villog a piros hibajelző LED), ebben az esetben is tovább használható a pénztárgép. Amennyiben nem szűnt meg a hiba - bár a pénztárgép használható - értesítse szervízét a további teendők, hibaelhárítás miatt.


Ezeket a hibákat - más típusú AEE egység miatt is - a Micra Jota S és Micra Mini S online pénztárgépeknél elvileg nem tapasztalhatja, ott hibajelenség a tesztek alapján nem jött elő.

Természetesen - miután még csak teszt jellegű frissítések mentek le - tapasztalhatnak egyéb hibákat is egyedi jelleggel, ezekre szintén a szervizük segítségével találhatnak megoldást!


Mi változott?
Azon kívül, hogy most már meg fog felelni a 9/2016 NGM rendelet előírásainak a pénztárgép, így továbbra is használható 5 éven túl, néhány plussz funkció is megjelent a frissített gépeken:

- Sztornó mód: a rontott, vagy egyéb okból (pl próbavásárlás, téves bizonylattípus, stb.) téves nyugtát sztornózni lehet, így nem szükséges a külön jegyzőkönyv használata (új Micra Jota M , S felhasználói kézikönyv: 64. oldal 15.3)
- Visszavét mód: hibás termék, vagy egyéb okból visszavett termék bizonylatolása. (új Micra Jota M , S felhasználói kézikönyv: 62. oldal 15.2)
- Két nap bizonylatai: amennyiben vissza kell valamilyen okból keresni korábbi bizonylatot (nincs ugye kontrollszalag), ez a menüpont segíthet (új Micra Jota M , S felhasználói kézikönyv: 24. oldal 3.3.3)
- NAV kapcsolat teszt: ez a funkció nem lesz jellemzően felhasználó által használt, inkább szervizes által tesztelési jelleggel használt funkció NAV kapcsolat teszt (új Micra Jota M , S felhasználói kézikönyv: 41. oldal 3.5.12)

Az biztos, hogy az új funkciók hasznosságáról nem nagyon lehet vitát nyitni (nem nagyon volt még olyan ügyfelünk, aki ne ütött volna el valamit, vagy ne keresett volna egy értékesítést korábbról - ez most leegyszerűsödött), reméljük a frissítések is rendben lezajlanak a Micra gépeknél!


« Vissza az előző oldalra!
Cassatechnika Kft. - Magyar